본문 바로가기
우리하나님말씀

하나님말씀.. 호세아 14:4-8 (Hosea 14:4-8)

by 파자.다정.설야 2019. 8. 13.

하나님말씀

호세아 14:4-8 (Hosea 14:4-8)





4    내가 그들의 반역을 고치고 기쁘게 그들을 사랑하리니

나의 진노가 그에게서 떠났음이니라


5    내가 이스라엘에게 이슬과 같으리니 그가 백합화 같이 피겠고

레바논 백향목 같이 뿌리가 박힐 것이라


6    그의 가지는 퍼지며 그의 아름다움은 감람나무와 같고

그의 향기는 레바논 백향목 같으리니


7    그 그늘 아래에 거주하는 자가 돌아올지라

그들은 곡식 같이 풍성할 것이며 포도나무 같이 꽃이 필 것이며

그 향기는 레바논의 포도주 같이 되리라


8    에브라임말이 내가 다시 우상과 무슨 상관이 있으리요 할지라

내가 그를 돌아보아 대답하기를 나는 푸른 잣나무 같으니

네가 나로 말미암아 열매를 얻으리라 하리라






4    Israel, you have rejected me, but my anger is gone;

I will heal you and love you without limit.

 

5    I will be like the dew-- then you will blossom like lilies

and have roots like a tree.



6    Your branches will spread with the beauty of an olive tree

and with the aroma of Lebanon Forest.


7    You will rest in my shade,

and your grain will grow. You will blossom like a vineyard

and be famous as the wine from Lebanon.


8    Israel, give up your idols! I will answer your prayers and take care of you. 

 I am that glorious tree, the source of your fruit.







http://www.i-seongsan.or.kr/


기독교대한감리회인천성산교회(담임목사 최상용목사님)정원에서

 만민에게 복음을 전파하라 (막 16-15)